Beiträge: 12
	Themen: 2
	Registriert seit: 06/2015
	
	
	
Ort: Hechingen
    
	
 
	
	
		Hallo an Alle, habe 2std land hier im Forum gesucht aber nicht gefunden. Fehler Codes P1571 und P1644 . Was die bedeuten was ich und es scheint das die C5 meines bekannten ein Problem mit dem Antriebsstrang Steuermodul hat. Es handelt sich um eine C5 Bj.98 , Europa Version. Ich warte die Vette seid er Sie als neu im 98 gekauft hat , sie hat in zwischen 94tkm und hat nie probleme gemacht bis jetzt. Kann mir jemand Helfen ?
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 8.340
	Themen: 172
	Registriert seit: 12/2002
	
	
	
Ort: 
Bremen, Deutschland
Baureihe: 
C5, CE US-Version
Baujahr,Farbe: 
2004, Lemans-blue
Corvette-Generationen: 
    
	 
	
	
		Stehen hier:
https://www.corvetteforum.de/userfiles/C5_Kauf.pdf
P1571 = ASR Desired Torque -C
P1644 = Delivered Torque Output -C
Gruß
Friedel
	
19. Intern. Corvette-Club Pfingsttreffen vom 22.05.-25.05.2026 in Suhl.
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 12
	Themen: 2
	Registriert seit: 06/2015
	
	
	
Ort: Hechingen
    
	
 
	
	
		Danke, das habe ich schon gesehen, aber damit weiß ich immer noch nicht welches Bauteil Defekt ist . Und wie man die Fehler löscht weiß auch noch nicht.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 8.340
	Themen: 172
	Registriert seit: 12/2002
	
	
	
Ort: 
Bremen, Deutschland
Baureihe: 
C5, CE US-Version
Baujahr,Farbe: 
2004, Lemans-blue
Corvette-Generationen: 
    
	 
	
	
		Zitat:Original von pstomm
Danke, das habe ich schon gesehen, aber damit weiß ich immer noch nicht welches Bauteil Defekt ist . Und wie man die Fehler löscht weiß auch noch nicht.
Vielleicht mal durchlesen?
Auf der seite 8 der Kaufberatung steht, bevor die Codes aufgelistet sind, die genaue Anleitung, wie man Codes ausliest und ggf. auch löscht!!!!!
Gruß
Friedel
	
 
	
	
19. Intern. Corvette-Club Pfingsttreffen vom 22.05.-25.05.2026 in Suhl.
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 8.340
	Themen: 172
	Registriert seit: 12/2002
	
	
	
Ort: 
Bremen, Deutschland
Baureihe: 
C5, CE US-Version
Baujahr,Farbe: 
2004, Lemans-blue
Corvette-Generationen: 
    
	 
	
	
		DTC P1571 Traction Control Torque Request Circuit 
Circuit Description
 The PCM supplies 5 volts on the desired torque circuit to the Electronic Brake and Traction Control Module (EBTCM). The EBTCM toggles this 5 volt signal to a ground in order to produce a duty cycle signal. The signal is proportional to the amount of engine output torque reduction requested by the EBTCM. The EBTCM supplies this signal when it detects a wheel slip. In order to reduce engine output torque, the PCM reduces the amount of spark advance and in some cases, the PCM disables a number of fuel injectors. This diagnostic tests for a Desired Torque signal failure. If the PCM does not receive the Desired torque signal, this DTC sets.
 
Conditions for Running the DTC
• The traction control has not failed. 
• The engine speed is greater than 500 RPM for 20 seconds. 
Conditions for Setting the DTC
 The desired torque signal is not received by the PCM for 3 seconds.
 
Action Taken When the DTC Sets
 • The powertrain control module (PCM) stores the DTC information into memory when the diagnostic runs and fails. 
• The malfunction indicator lamp (MIL) will not illuminate. 
• The PCM records the operating conditions at the time the diagnostic fails. The PCM stores this information in the Failure Records. 
Conditions for Clearing the MIL/DTC
• A last test failed, or the current DTC, clears when the diagnostic runs and does not fail. 
• A history DTC clears after 40 consecutive warm-up cycles, if failures are not reported by this or any other emission related diagnostic. 
• Use a scan tool in order to clear the MIL/DTC. 
Diagnostic Aids
 Important: 
• Remove any debris from the PCM\TAC module connector surfaces before servicing the PCM\TAC module. Inspect the PCM\TAC module connector gaskets when diagnosing/replacing the modules. Ensure that the gaskets are installed correctly. The gaskets prevent contaminate intrusion into the PCM\TAC modules. 
• For any test that requires probing the PCM or a component harness connector, use the Connector Test Adapter Kit J 35616 . Using this kit prevents damage to the harness/component terminals. Refer to Using Connector Test Adapters in Wiring Systems. 
• Do not perform this diagnostic procedure if the customer's concern is not related to the ABS and/or the Traction Control system(s). 
• The following may cause an intermittent: 
- Poor connections; Refer to Intermittents and Poor Connections Diagnosis in Wiring Systems. 
- Corrosion 
- Mis-routed harness 
- Rubbed through wire insulation 
- Broken wire inside the insulation 
• For an intermittent condition, refer to Symptoms .
	
	
	
19. Intern. Corvette-Club Pfingsttreffen vom 22.05.-25.05.2026 in Suhl.
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Beiträge: 13.077
	Themen: 293
	Registriert seit: 03/2002
	
	
	
Ort: 
Eifelbursche aus Breinig
Baureihe: 
C5 Z06 
Baujahr,Farbe: 
2003; weiß
Kennzeichen: 
AC-ZO 6660
Baureihe (2): 
Porsche 928 GTS
Baujahr,Farbe (2): 
1995 Polarsilber
Kennzeichen (2): 
AC-WM 928 H
Baureihe (3) : 
Porsche Cayenne Mansory
Baujahr,Farbe (3) : 
2007 Blaumetallic
Kennzeichen (3) : 
AC-ZO 600
Corvette-Generationen: 
    
	 
	
	
		Automatik Getriebe Schlupf????