16.03.2012, 16:12
Zitat:Original von Frankie.bfh
....laut beschreibung ist das 10 PSI Residual Pressure Valve ein restdruck-halteventil, daß läßt einfach
10 psi im hinteren kreis stehen und sorgt somit für "anliegende" beläge.
Ganz genau darum geht es auch. Die Zylinder in den Trommeln reagieren anfangs nicht, da sich eventuell ein Vacum angesammelt hat. Tritt man weiter drauf reagiert die Bremse ruckartig.
Keine Theorie - mein Tipp kommt aus eigener Erfahrung!
These valves are used in a drum brake system to prevent air from being ingested into the hydraulic system when you release the brake pedal. Typical wheel cylinder seals only seal when there is pressure behind them. Rapid release of the brake pedal creates a vacuum in the system which causes the seals to relax and air is ingested into the wheel cylinders. Maintaining 10 PSI in the system at all times prevents this. Some disc/drum master cylinders have 10 PSI residual pressure valves installed internally, some don't. Quelle ecihotrodbrakes.com
Gruß
Matthias

