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		Ich möchte gerne wissen was für ein Motor in meiner 73er
eingebaut ist.
 V0223TBC
 C9F16152.
Dann Gußnummer 3970010 und C168.
Danke für eure Antworten im voraus.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
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		Danke Dir Uli
Ich habe nach Deinem link drei TBC Typen gefunden.
Kann mir noch jemand sagen wie ich die  zuordnen kann?
Was bedeutet C-10 to 2500 uswund wes hat mit 
der C 168 auf sich?
Gruß Holger
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
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		Hallo
Das US Forum meint zu dem TBC:
The "T" indicates a truck engine.
TBC 1970 350 convfwd cabs, a/t 255hp 4bbl C-10 to 3500TBC 
1970 350 m/t, 3 spd 255hp 4bbl K-10 & 20TBC 
1979 350 conv. cab, m/t,fed L LS9 165hp 4bbl C-10 to 2500 
Ich dachte, dass truck engines tall blocks sind ?
Die Blocknummer ist aber ne ordinäre Pax car, auch verbaut in der Corvette.
C-10 oder K-10 sind Daten.
mfG. Günther
	
	
	
early 1968  L71 tri-power  big block convertible.
GM-T56 Viper 6 speed  manual , 4.11 rear.
HOOKER  chrome side pipes.  Long L88 hood.
Tires front 235 rear 255  on 8x15 real wire spoke rims
You can't beat  short stroke displacement . 
 
		
	
 
 
	
	
	
		
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		Hallo
Ein paar interessante Antworten aus dem US Forum:
the stamped VIN beside the Suffix is C9F16152.
The VIN stamp seems to indicate that the engine is out of a 1979 Chevrolet truck (9), assembled at the Flint MI truck assembly plant (F).
Any idea to which of the 3 possibilities this points to ?  
Yes, I'd say the engine is a 79 350/165 originally installed in a 1/2 or 3/4 ton Chevy truck with a manual trans and US Federal level emission equipment.
Also der LS9 , der nie in eine Corvette verbaut wurde.
Auszug aus Wiki:  GM previously used the LS9 RPO code on 1969 and later Chevrolet trucks (both 2WD and 4WD) including Blazers, Jimmys, Suburbans, as well as car carriers. The original LS9 was a 350 cu in V8, developing 160 hp and 245 Ft/lbs of torque.
What does C10 to 3500 mean ? C10 is a date, but to 3500 ?  
"C10" is not a date, it was the model designation for the size and capacity of a particular line of Chevrolet trucks. 
 C10 was the designation for a Chevrolet 1/2 ton pick-up, with rear wheel drive. 2500 and 3500 indicated a 3/4 and 1 ton truck, respectively, though I think they were actually marketed as C20 (3/4) and C30 (1 ton) at the time. The same designations were used with a "K" in front of them, when the truck was equipped with 4 wheel drive: K-10, K-20 & K-30.
And shouldn't truck engines be tall deck blocks ? The 3970010 block is a pax car block also used in Corvettes.
 Or is this casting # also produced as tall deck ?
Tall deck blocks were generally big blocks, and usually found in larger commercial trucks, not pick-ups.
Hmm,  natuerlich,  tall blocks waren BB.  Mann, ich vergesse schneller als ich lerne.
Alles in allem,  bleiben noch Fragen ueber jetzt ?
mfG. Gunther
Edit, einige Motorenupdates zugefuegt.
	
	
	
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GM-T56 Viper 6 speed  manual , 4.11 rear.
HOOKER  chrome side pipes.  Long L88 hood.
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You can't beat  short stroke displacement . 
 
		
	
 
 
	
	
	
		
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		Hallo Günther
Ich Danke Dir für Deine Antworten und vor allem 
die Mühe die Du Dir gemacht hast.
Gruß Holger