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 Baureihe: C5 Coupe
 Baujahr,Farbe: Bj 99 gelb
 
 
 
	
	
		Hallo, 
wer Probleme mit seinem 6-Gang Getriebe hat, oder eine kürzere Übersetzung für den 5. und 6. Gang sucht, kann sich mal den folgenden Link angucken:
https://www.g-forcetransmissions.com/tran_gt-56.asp
https://www.g-forcetransmissions.com/tra..._price.asp 
Till
	
Dyno-Center, Hans-Böckler-Str. 13, 40764 Langenfeld,  Tel. 02173-9377070
 
		
	 
	
	
	
		
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 Baureihe: Keine einzige.
 Baujahr,Farbe: Wie peinlich!
 
 
 
	
	
		Die hier bieten auch sowas an. Meine, das ist preiswerter. 
---> http://www.ddperformance.com
		
	 
	
	
	
		
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		Das Teure an den Getrieben von G-Force sind die neuen Zahnräder. Außerdem ist das T56 Getriebe für die Corvette immer etwas teurer.
 Interessant ist, dass die auch andere Übersetzungen für den 5. und 6. Gang anbieten, mit Synchros. Das gibt es sonst nicht - wäre mir zumindest nicht bekannt.
 
 €5000 für ein Getriebe ist allerdings wirklich viel Geld.
 
 Till
 
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		Hallo, 
ich habe mal wegen dem fünften und sechsten Gang bei tsgear angefragt. Die Antwort trifft es noch nicht ganz, interessiert vielleicht trotzdem den ein oder anderen:
 
From mweinberg@rsgear.com  Wed Feb 11 12:13:08 2004
 Zitat:Thank you for your inquiry. We offer many varieties of racing and performance T56 transmissions for C5 Corvettes. There are 3 basic ratios
 available in these units.
 
 LS1 ratios which are-2.66 1st, 1.78 2nd, 1.30 3rd, 1.00-1 4th, .74 5th, and
 .50 6th, race ready $2240.00USD FOB NY
 
 LS6 (Z06) ratios are-2.97-1 1st, 2.07-2nd, 1.43-3rd, 1.00-1 4th, .84-1 5th,
 5.0 6th race ready $2545.00USD FOB NY
 
 Close ratio T56- 2.29 1st, 1.61 2nd, 1.22 3rd, 1.00-1 4th, .85 5th, .75
 6th, race ready $5,000.00USD FOB NY
 
 Race ready units have a steel 3-4 shift fork, carbon fiber synchro rings,
 and are shimmed for performance and durability. We build these units for
 most of the professional teams that race in the Grand American Cup, Rolex,
 Speed World Challenge, and SCCA T1 classes. We also offer the C5 Getrag
 rear differentials in 4 ratios: 3.42, 3.73, 3.90, 4.10. and we have the
 Exedy Single and twin Hyper clutches for the C5 Corvettes. These are the
 only clutches that will perform perfectly in endurance and drag racing and
 are completely streetable for daily driving. Please see our website
 http://www.rsgear.com for more race units we have available. Please let me know if
 I can be of further help.
 
 Best regards,
 
 Mike Weinberg, President
 1-800-227-1523
 Fax-845-753-2005    At 06:21 AM 2/10/2004, you wrote:
Dyno-Center, Hans-Böckler-Str. 13, 40764 Langenfeld,  Tel. 02173-9377070
 
		
	 
	
	
	
		
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 Ort: Central Iowa, USA - Gebuertiger Hamburger
 Baureihe: C5, automatic
 Baujahr,Farbe: 2004 Magnetic Red Met. II
 Baureihe (2): 2002 Black Z71
 Baujahr,Farbe (2): Chevy Suburban
 Baureihe (3) : 1997 Opalescent
 Baujahr,Farbe (3) : Lincoln Mark VIII
 
 
 
	
	
		Die close-ratios sind VOLLGEIL !!! allerdings auch sehr teuer ... Zitat:Original von tillHallo,
 
 ich habe mal wegen dem fünften und sechsten Gang bei tsgear angefragt. Die Antwort trifft es noch nicht ganz, interessiert vielleicht trotzdem den ein oder anderen:
 
 From mweinberg@rsgear.com Wed Feb 11 12:13:08 2004
 
 Zitat:Thank you for your inquiry. We offer many varieties of racing and performance T56 transmissions for C5 Corvettes. There are 3 basic ratios
 available in these units.
 
 LS1 ratios which are-2.66 1st, 1.78 2nd, 1.30 3rd, 1.00-1 4th, .74 5th, and
 .50 6th, race ready $2240.00USD FOB NY
 
 LS6 (Z06) ratios are-2.97-1 1st, 2.07-2nd, 1.43-3rd, 1.00-1 4th, .84-1 5th,
 5.0 6th race ready $2545.00USD FOB NY
 
 Close ratio T56- 2.29 1st, 1.61 2nd, 1.22 3rd, 1.00-1 4th, .85 5th, .75
 6th, race ready $5,000.00USD FOB NY
 
 Race ready units have a steel 3-4 shift fork, carbon fiber synchro rings,
 and are shimmed for performance and durability. We build these units for
 most of the professional teams that race in the Grand American Cup, Rolex,
 Speed World Challenge, and SCCA T1 classes. We also offer the C5 Getrag
 rear differentials in 4 ratios: 3.42, 3.73, 3.90, 4.10. and we have the
 Exedy Single and twin Hyper clutches for the C5 Corvettes. These are the
 only clutches that will perform perfectly in endurance and drag racing and
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 Mike Weinberg, President
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Click here to visit my garage    
'04 Corvette A4 Coupe, Mag Red II/Lt.Oak 
'02 Suburban Z71, Black/Neutral 
'97 Lincoln Mark VIII, Opalescent/Tan 
'97 Harley-Davidson FXSTC Softail Custom
 
		
	 
	
	
	
		
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 Baujahr,Farbe: 76, gelb
 Kennzeichen: Klein, v + h
 Baureihe (2): 95, weiß
 Baujahr,Farbe (2): C4
 Baureihe (3) : 92, weiß
 Baujahr,Farbe (3) : ehem. C4
 
 
 
	
	
		Was bringt das eigentlich, immer ganze Threads als Zitat einzufügen, außer dass die Threads selber total aufgebläht werden??????????????
	 
		
	 
	
	
	
		
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		Zitat:Original von man-in-whiteWas bringt das eigentlich, immer ganze Threads als Zitat einzufügen, außer dass die Threads selber total aufgebläht werden??????????????
 
Man-in-white ..... dein Post ist noch mehr Platzverschwendung ...... Mister Effectiveness    
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		Ich habe bei RSgear noch mal nach dem 5. und 6. Gang gefragt. Leider haben die keine Lösung, wo nur der 5. und 6. Gang ausgetauscht werden. Das "close ratio" Getriebe hat er etwas detailierter beschrieben: Zitat:From mweinberg@rsgear.com Sun Feb 15 17:11:29 2004Subject: Re: T-56
 
 Hello,
 
 The close ratio gear box has entirely different internals. It uses a one
 piece counter gear and a different main shaft and extension housing. We
 have to do a lot of machine work to make this happen. We currently are
 supporting over 20 of these units raced in the Grand Am Cup and Speed world
 challenge. I wish it was possible to just change 5th and 6th, but such is
 not the case. While this conversion is expensive, we have proved it to be
 very durable and it changes the loss of rpm per shift from about 1500 to
 approx. 750 and this provides better lap times across the board. By using
 the Exedy Hyper clutch in a single or twin disc configuration we further
 drop drive train inertia which cleans up the shifts and preserves the
 gearbox. In the 02 Corvette that I drove last year for Powell Motorsports
 we ran consistent lap times on the 24 hour course at Daytona of 2.01 and
 fractions. This course is approx 3.5 miles long. Please let me know how we
 can be of help.
 
 Best regards,
 
 Mike Weinberg
Dyno-Center, Hans-Böckler-Str. 13, 40764 Langenfeld,  Tel. 02173-9377070
 
		
	 
	
	
	
		
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		Von Tremec gibt es das T-56 Getriebe mit den verschiedensten Übersetzungen:https://www.tremec.com/English/products/T-56.asp
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		Im neuen "Chevy High Performance" ist ein riesiger Bericht über die Bearbeitung des T56. Auch RSgear wird da prominent vertreten. 
Außerdem alle Einzelheiten über den C5-R Clone von http://www.hankthecrank.com 
Wenn ich mir das dann zusammengerechnet habe, kostet der Motor mehr als ein neuer Benz    
Lieber Till, 
Kopie des Chevy High Performance Berichts auf dem gewohnten Wege zu Dir?
 
Viele Grüße
	
		
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